Heinäkuu 2008

Havainto

06.07.2008 13:53

Nettikoneessa myynnissä Risto Tr1 ! !
Jos ei ostajaa löydy, myydään romuksi.
http://www.nettikone.com/672582

Risto höyryveturi, vm. -53. TR1. Paino 157 000 kg. Peruskunnostettu v. -74. Jonka jälkeen pidetty sisätiloissa. Kolme kk ollut ajossa peruskunnostuksen jälkeen. Kattilan sisäpuolinen tarkastus tehty -07. Myydään tarjousten perusteella, viimeistään 27.06.08. Sen jälkeen romutetaan metalliromuksi.

Lähde: Nettikone.com

Lähettäjä: Jokke Harju

Kommentit

06.07.2008 14:41 Virallinen valvoja Olis voinu Finnjet tehdä keikan Suomen kautta Alang Beachille mennessään ja ottaa kaikki höyryveturien ja vemppujen raadot mukaan! Olis voitu laittaa toi 1074, 1088 ja Haapamäen epätoivon kappaleet sinne Intiaan lykätä ja unohtaa. Siellä ei tartte murehtia asbesteista.
06.07.2008 16:10 tane Kuvia ja keskustelua vorgissa: http://vaunut.org/kuvasivu.php/42128 , http://vaunut.org/kuvasivu.php/42129, http://vaunut.org/kuvasivu.php/42130
06.07.2008 16:13 pia eemeli Tämä myyntijuttuhan oli täällä jo 26.6.
06.07.2008 23:45 Jokke Harju Jaahas. Olen ollut kesälomalla niin on jäänyt lukematta :D
07.07.2008 13:54 tane Tarjousten jättöaikakin näyttää päättyneen pari viikkoa sitten, onko tietoa, mikä oli lopputulos? Aikanaanhan oli huhuja http://vaunut.org/havainto.php/3843 siitäkin, että 'Arctic Express' olisi etsimässä toista veturia kiinnostunut tuosta, kuivuiko se kokoon?
07.07.2008 17:45 Jarkko Korhonen Eikö saksalaiset & britit osta kilvan höyryvetureita? Vai onko ne tarinat vain urbaanilegendaa? Olisi mukava jos tämä ei päätyisi nauloiksi.
07.07.2008 18:23 tane Joo, nyt täytyy tehdä tyhmiä kysymyksiä: Kun tuo on siis Saksassa tehty, missä se on suunniteltu? Onko samanlaisia, tai lähes samanlaisia, ollut Saksassa ehkä paljonkin käytössä?
07.07.2008 19:42 joht. Nyman Tane: Eiköhän tuo ole tamperelaisten arkkitektien käsialaa, veikkaisin ainakin niin. Vähän sama homma pätee Frichsin Hinku-Pimpoihin; nekin lienevät loppuviimein valmistusmaastaan riippumatta suomalaisen näppylähanskan kädenjälkiä.
08.07.2008 17:59 tane Jotenkin oudolta tuntuu, että hirveässä valuuttapulassa oleva maa tilaa vetureita ulkomailta, jos itsekin pysyisi tekemään. Trumpat sai varmaan halvalla, niiden osalta asia on helpompi ymmärtää.
08.07.2008 22:35 Dakkus Niin, Suomi taisi olla ainoa NL:n ulkopuolinen alue, jossa niitä Trumppia pystyi käyttämään?
09.07.2008 11:54 tane Ensimmäisen maailmansodan aikaisia 'Russian Decapod' vetureita (joita niin'ikään jäi 'sattuneesta syystä' huomattava määrä toimittamatta keisarilliselle Venäjälle) kyllä konvertoitiin amerikkalaiseen raideleveyteen ja käytettiin siellä http://en.wikipedia.org/wiki/2-10-0 , mahdettiinko näiden ylijääneiden 'Lend-Lease' veturien kanssa menetellä samoin? (Käyttäjä muokannut 09.07.2008 11:56)