Helmikuu 2008

Havainto

23.02.2008 12:22

Turva-aita rantaradan varrelle Piikkiössä. Asiasta kertoo YLE Turun Radio:

Rantaradan varteen suunnitellaan turva-aitaa

Piikkiössä ryhdytään valmistelemaan turva-aidan rakentamista rantaradalle Makarlan kohdalla.

Aitaa tarvittaisiin useita satoja metrejä turvaamaan lapsiperheiden asuinaluetta sekä estämään asukkaiden kulkemista radan yli.

Suojaamaton alue on nyt erittäin vaarallinen, sillä äänetön sähköjuna kulkee Makarlan kohdalla 160 kilometrin tuntinopeudella ja johtimissa on 25 000 voltin jännite.

Valtuustoaloitetta aidan rakentamiseksi ryhdytään viemään eteenpäin viikolla yhdeksän, kertoo Piikkiön hallintojohtaja Päivi Antola.

Piikkiöläisten kolme vuotta sitten tekemä aloite raukesi maanomistajan vastustukseen. Nyt aloitteen tehnyt Janne Aso (kesk.) ehdottaa, että kunta hankkii maan pakkolunastuksella ellei rakentaminen muutoin onnistu.

© |YLE| Turun Radio 23.02.2008 päivitetty klo 08:42:09

Lähettäjä: Tero Toivonen

Kommentit

23.02.2008 13:14 Jukka P. T. Ruuskanen Ei taida olla suoja-aidasta hyötyä, sillä aina löytyy joku, joka haluaa mennä yli juuri siitä mistä aina ennenkin. Ja kyseinen henkilö omistaa tai tuntee jonkun jolla on voimapihdit. :S
23.02.2008 15:23 Mikko Mäntymäki Niin ja niistä aidoista ei ole muuta kuin harmia harrastajille. Tampereen järvensivun alueella ei saa enään hyviä kuvia kun aita on tiellä. Aitaan saa tehtyä reiän kun pitää mukanaan 13mm kiintolenkkiä, mutta reikä täytyy tukkia kun on itse menty aidan toiselle puolelle.
23.02.2008 15:48 Masa Tuo on kyllä totta, harrastajan kannalta huono juttu. Pilaa radanvarsimaiseman.
23.02.2008 17:36 tlajunen Tarkoittaa Mikko tuossa, että on jotensakin hyväksyttävää rikkoa aitaa, että pääsee rautatiealueelle?
23.02.2008 18:20 joht. Nyman Vastaavan aidan voisi rakentaa myös Helsingin rautatieasemalle, sillä joku onnistui tänään jäämään lähtevän E-junan alle. En tiedä käytännön toteutustekniikkaa, mutta kai se tuokin mahdollista on, kun on vaan riittävän pitkälle kouluttautunut tunari... :-)
23.02.2008 18:45 Mikko Mäntymäki Tarkoitin että kiintolenkki on paljon viksumpi työkalu kuin voimapihdit. Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta tehdä aukkoa kun joku on jo tehnyt reiän aitaan, esimerkiksi multisillassa. Kyseessä ei ole aidan pysyvä vaurioittaminen.
23.02.2008 19:57 jpl Öhh... tuota joo, ensinnäkin mitä harrastaja tekee aitoja tuhoamassa? Toisekseen, tarviiko sinne aitojen taakse edes lähteä tunkeutumaan?
23.02.2008 20:21 tlajunen Noihin kysymyksiin on selvät vastaukset. Harrastaja, tai kukaan muukaan ei saa purkaa aitoja. Ei sinne aidan taakse ole mitään asiaa, siksi se aita siinä nimenomaan on. Ollaan aika lähellä asiatonta oleskelua rautatiealueella. Niitä kuvia voi mennä ottamaan muualle.
23.02.2008 21:45 Mikko Mäntymäki Ensinnäkään en ole purkanut yhtäkään aidanpätkää koska ei ole ollut tarvetta. Esimerkiksi multisillassa aidat ovat pahasti tiellä ja pilaavat maiseman verrattuna 10-20 vanhoihin kuviin. Täytyy keskittyä korpipätkiin jossa ei ole niitä perk....n röllikelloja kyttäämässä. Tuohon Jpl; kommenttiin, on aika suuri ero jos irroittaa yhden liitoksen ja mentyään sulkee sen. toisessa tapauksessa meniä jättää jälkensä kuin koira paskansa.