Lokakuu 2008

Havainto

25.10.2008 11:50

Deutsche Bahn vetää kaikki ICE-T-junat liikenteestä akselien tarkastusta varten. Lisää Ylen sivuilla
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id105557.html

Lähettäjä: Ari Lindroos

Kommentit

25.10.2008 13:23 Joona Kärkkäinen Virheitä täynnä: kyseessähän on ICE3 luotijunat eivätkä kallistuvakoriset sn 200 km/h ICE-T junat.
25.10.2008 13:32 Ari Lindroos Kyllä kyseessä on juuri ICE T-junat http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/10/0,3672,7395018,00.html http://www.bahn.de/blitz/view/index.shtml (Käyttäjä muokannut 25.10.2008 13:34)
25.10.2008 13:39 Joona Kärkkäinen Ok, mutta eikös Kölnin suistuminen juurikin ollut ICE3 ja yle sanoo että ICE-T suurin nopeus noin 300 joka koskee kyllä juurikin ICE3:a
25.10.2008 13:40 Joona Kärkkäinen Vai olisiko kyseessä molemmat?
25.10.2008 14:02 pkio DB:n tiedote: http://www.bahn.de/blitz/view/index.shtml
25.10.2008 14:18 Joona Kärkkäinen ok
25.10.2008 18:25 Lari Nylund Päivitystä http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id105587.html .
25.10.2008 21:48 Pekka752 Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri. Paitsi saksalainen insinööri. Samaa vikaa kuin ruotsalaisinsinöörien tekeleessä Norjassa. Toisiojousituksena ilmajouset kierrejousien sijaan säästäisivät kaikkien ICE-sarjojen akseleita ja laakereita. Saas nähdä kuinka kauan CRH3 tai Velaro RUS pelaavat ongelmitta. Liekö akseleiden mitoittamisstandardissa EN 13261 vuodelta 2003 virhe, kun sitä kovasti jo uudistetaan? Vanhaan UIC-standardien aikaan ei tällaisia sattunut. Kaikki ICE:t ovat kansainvälisen tarjouskilpailun perusteella Siemensiltä ja Norjan BM73:t Adtranzilta eli nykyiseltä Bombardieriltä.