Tammikuu 2008

Havainto

03.01.2008 18:33

Tänään IC 177 kulki Riihimäen ja Turengin välillä hetken aikaa 199 km/h. Jossakin vaiheessa saatettiin mennä jopa kahtasataa, mutta kun oli nenä niin kiinni kirjassa, etten kerinnyt seurata nopeusnäyttöä. IC-vauhtikokeiluista ei siis ole ihan kokonaan luovuttu. Veturina oli 3242.

Lähettäjä: Esa Leskinen

Kommentit

03.01.2008 18:48 Aleksi Kallio Samainen 3242 veteli ic 112:sta parhaimmillaan 202 km/h Kouvola-Helsinki viime perjantaina.
03.01.2008 18:49 Che Kappas, olisko 3242:ssa kokeiltu jotain vahvistuksia teleihin.
03.01.2008 19:07 Aleksi Kallio Jaa a, enpäs tiedä. Mutta eikös noiden vetureiden huippunopeus vedossa ole joku 210 km/h?
03.01.2008 19:12 Aleksi Kallio http://vaunut.org/kuvasivu/44812 tuossa vielä "mokoma" kuvattuna.
03.01.2008 19:55 VR-76 Vaunujen kanssa Sr2 saisi ajaa 210 km/h, mutta Ed*-sarjalaiset sanovat että ei käy. Olihan Sr2:n huiput jopa 230 km/h, mutta VR teki lapsellisen päätöksen, notta 210 km/h pitäisi näkyä peräti Jtt:ssä yksinomaan Sm3:n VIP-kohtelun takia.
03.01.2008 21:13 Sejase Eihän se nyt sovi, että huippumoterni ja mukava Pendoliino ei olisi talon nopeinta kalustoa...
03.01.2008 21:28 Che Nojjoo, yli 200km/h ajaminen meikäläisillä radoilla on aika turhaa muutenkin ja Sr2 ei kolmen IC2-vaunun kanssa taida edes sitä 230km/h:ä saavuttaa. Mutta mitä muistan täältä aikasemmin lukeneeni, niin Sr2:n teli ei kestä jatkuvaa 200km/h liikennöintiä (koska, yllätys yllätys, siihen tehtiin VR:ää varten muutoksia Re 460:aan nähden...). (Käyttäjä muokannut 03.01.2008 21:29)
03.01.2008 22:13 tane Nojuu, kai se nopeus jossain Helsinki-Oulu päiväjunassa jotain merkkaa, mutta rantaradalta nyt ainakin saisi viedä kaikki pendot pois.
03.01.2008 23:40 Che Niin kauan kun kaksi- tai yksiraiteisella radalla seilaa 160km/h InterCityjä, 140km/h pikureita ja 110km/h rahtia niin 230km/h IC² on aika mitätön hyöty. Niitä ei sinne montaa mahdu.
04.01.2008 02:43 jpl 200 km/h junat pääsee paljon nopeammin alta pois, toisaalta tarvitsevat hieman enemmän tilaa edestä. Kyllähän sinne sekaan näyttää hyvin pääsevän millä vaan junalla.
05.01.2008 18:48 tlajunen Olli Aallon "tieto" Sr2:een merkityn huippunopeuden laskemisen syystä on valitettavan yleinen, mutta virheellinen. Kaluston täytyy koeajossa ylittää 10 prosentilla kaupallinen huippunopeutensa, ja Sr2 ei tähän kyennyt. Jos Sr2:ssa lukisi 230 km/h, Pendolinossa lukisi 240 km/h.
05.01.2008 21:58 Sejase Eikös sillä Marsulla ole joskus painettu jotain 260 km/h, vai muistanko omiani?
06.01.2008 20:23 Hese Ainoastaan kahdella veturilla ajetaan tuota 200km/h vauhtia ja tuo 3242 on toinen niistä. Eikä kaikilla IC2-vuoroilla ole tuota kokeilu nopeutta, IC 184 olisi yksi sellainen jolla ajetaan,jos siihen vaadittavat ehdot täyttyvät. Rantaradallakin on menossa tämä kokeilu joillakin vuoroilla.
12.01.2008 23:57 deeveri Sejase, ihan oikein muistat. Minulla on tuosta lehtiartikkeli tallessa. En vain tiedä, uskaltaako sitä tänne laittaa kuvana näkyviin. Lehdessä mainittiin konduktöörin nimi, joten häneen voisi vaikka koettaa ottaa yhteyttä asian varmistamiseksi.
13.01.2008 01:42 jpl Jaa, että rantapaanalla toistasataa veturijunalla? Missähän päin rantarataa sitä sitten meinataan kokeilla?
13.01.2008 11:25 Simo Toikkanen Eikös rantapaanalla jo ajeta joka veturivetoisella henkilöjunalla pitkälti toistasataa? ;)