Elokuu 2007

Havainto

16.08.2007 17:17

Nainen jäi junan alle espoossa.

Nainen jäi alle kello 16:03 Espoossa olevan U-juann alle:Allejäänti tapahtui Espoon aseman alikulkusillan lähellä.En nähnyt tapahtumaa,mutte kuulin kuin U-juna teki äkkijarruruksen,ja Menin tapahtumapaikalee ja hetken päästä ambulanssi ja poliiai ja paloautuot kiirehtivät paikalle ja kyseli tapahtumista ja paloautot keräsivät ruumiin.Kaverini mukaan tyttö oli noin 14 vuotias.

Lähettäjä: Riku laine

Kommentit

16.08.2007 18:03 r.i.k.u. Tuli paljon kirjoitusvirheitä,sanokaa jos jotain jäi epäselväksi.
16.08.2007 18:08 Jape Ruotsalainen http://www.kumiankka.net/: Espoo, 16.08.2007 16:04:01, raideliikenneonnettomuus: muu.
16.08.2007 18:08 Jape Ruotsalainen Ääh, tuo linkki... http://www.kumiankka.net/
16.08.2007 18:36 Teemu Lokka Taas yksi "turha" kuoleman tapaus. Jos neiti olisi käyttänyt järkeään niin hän olisi elossa.
16.08.2007 18:39 Teemu Lokka Käväsin hesarin keskustelu puolella ja siellä oli silminnäkijä kerrottiin silminäkijä havainnosta jonka mukaan neiti hyppäsi suoraan junan eteen...
16.08.2007 18:51 r.i.k.u. Niin luin minäkin.Vois vähän ajatella muitakin osapuolia!
16.08.2007 18:51 r.i.k.u. Siis jos tuo oli itsemurha.
16.08.2007 19:10 Jouni Hesarin keskustelupalsta vaikuttaa äkkivilkaisulta aivan yhtä tasokkaalta kuin Suomi24. :(
16.08.2007 19:47 korkki Mutta onko silti vaikea uskoa että varmasti yli 50% allejääneistä jalankulkijoista on itsetuhoisia... Sanottiin siitä sitten Suomi24:n tahi Hesarin keskusteluissa.
16.08.2007 21:04 deeveri Vielä kun kyseessä on teini-ikäinen, niin tuo vaihtoehto kuulostaa ehkä todennäköisemmältä kuin vahinko.
16.08.2007 21:23 4Axl Ollessani VR:n lääkärin tarkastuksesa sivusimme aihetta alle jäännistä.Lääkäri sanoi kevään sekä syksyn olevan "sesonki" aikaa psyykkisesti sairaille ihmisille.Varoitteli sanoin "kun sinulle tulee yliajo"...Rantarata on varsin suuressa "suosiossa" tämän ikävän elämän lopettamisen tekemiseen.
16.08.2007 21:53 Teemu Lokka Jouni: Tervetuloa MTV3:n ajankohtaista osiolle ;D
16.08.2007 22:10 jtt Varsin oikea sananvalinta tuolta lääkäriltä, ei käyttänyt "jos" - vaan "kun" - valitettavasti. Tässähän olisi tehtävä-kenttää nykyiselle terveys-huollolle - mikä aiheuttaa tällaisen "peruuttamattoman" ja "totaalisen" tapahtuman toteuttamisen - varsinkin noin nuorella iällä.
17.08.2007 01:56 jpl Yliajotilanteita sattuu kohdalleni matkustajana noin pari kolme kappaletta vuodessa. Matkustan junalla alle 3000 km vuodessa...
17.08.2007 08:56 pia eemeli Onneksi nykyisin on kuitenkin yliajoa aitiopaikalla todistaneelle veturinkuljettajalle saatavana työterv.huollon kautta psyykkistä apua. Niinkuins Jorma tiedät, toista se oli ennen... Onneksi ajat ovat siinä suhteessa muuttuneet. Parantamisen varaa edelleenkin on, sillä tietämäni mukaan sama sairaslomasääntö & työterv.huollon suorittama psyykkisen työkyvyn arvio ei edelleenkään koske automaattisesti junan konduktööriä (useimmiten konnari on se, joka jalkautuu katsomaan kuinka allejättäytyneelle/-jääneelle kävi). Tuohon Jorman tehtäväkenttä asiaan voisin sen verran vastata, että 90-luvulla supistettiin rajusti nimenomaan psykiatriasta laitoshoitoa ilman, että samalla olisi lisätty riittävästi avohuollon resursseja vastata avohoitoon siirrettyjen potilaiden tarpeisiin. Tilanne ei ole lainkaan parantunut noista ajoista, päivastoin. Niin lasten-, nuorten- kuin aikuispsykiatriankin avohuollon resurssit ovat edelleenkin täysin riittämättömät. Ja esim. nykyisillä kouluterv.huollon resursseilla ei ole edes mahdollista tsekata joukosta niitä lapsia ja nuoria joilla on vakava masennus (niitähän suiciditapaukset useimmiten ovat), sillä myös kouluterv.huollon resursseja on supistettu niin, ettei terv.hoitaja ole kouluilla kuin ehkä muutaman tunnin/viikko!
17.08.2007 09:02 pia eemeli Oho! Taas painovirhepaholaisia... mun piti kirjoittaa psykiatristalaitoshoitoa ei psykiatriasta laitoshoitoa... Nakit näppäimillä... taas...!
17.08.2007 10:47 emppu Minä olen nyt matkannut nelisen vuotta junalla vähän enemmän (semmoiset 15 000 km vuodessa) - koko aikana 1 allejäänti.
17.08.2007 10:49 Antti Laajalahti Se "kalonkutistajalla" käynti koskee koko henkilökuntaa joka on joutunut järkyttävän tilanteen kohteeksi.Kuljettaja tekee sen varsinaisen "työn" ja junan henkilökunta,mikäli sellaista on mukana, käy toteamassa työn "tulokset". Ehkä siinä on pieni vivahde-ero,siksi kai kuljettajille on tarkastus pakollinen.
17.08.2007 11:06 pia eemeli Antti, siinä on suuri vivahde-ero, ei pieni. Jos huomasit, niin kommenttini alussa kirjoitin "yliajoa aitiopaikalla todistanut kuljettaja". Parannusta työterv.huollon tukitoimiin on onneksi tullut niistä ajoista, jolloin sekä veturinkuljettaja että koneapulainen joutuivat jatkamaan tälläisen tapahtuman jälkeen työvuoroaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut!
17.08.2007 14:20 Antti Laajalahti Niinpä. Aikaisemmin tallipäivystäjä vain totesi että veturi on nyt pesty,se sama kone lähtee teille takaisin. Kyllä se tilanne on niin sananmukaisesti raadollinen että varmasti jälkihoito on tarpeellinen kaikille osallisille.Onneksi ymmärtämys jälkipyykin tarpeellisuudesta on tullut kuvaan. Ajan myötä ne muistot haalenee mutta eivät varmaan jätä koskaan. Jotenkin kun uutisotsikoissa kerrotaan junan ajaneen jonkun yli tulee semmoinen ajatus että on unohdettu ihminen/ihmiset junassa. Ei juna liiku siellä itsekseen vaan se on jonkun työkalu jolla siirretään ihmisiä ja tavaroita paikasta toiseen ja saadaan siitä toimeentulo.
17.08.2007 14:41 pia eemeli Itse ajattelen, että jos kerran on pakko päästä hengestään, niin eikö kannattaisi valita jokin muu tapa kuin tulla toisen työmaalle ja silmien alle (sanan täydessä merkityksessä!) tappamaan itseään. Itse henk.koht. tunnen useita vek:a joille on käynyt edellä kerrotulla tavalla, ja koskaan se tilanne näytä unohtuvan! Tuosta veturin pesusta, eräs vanhempi nyttemmin jo eläköitynyt vek kertoi miten nuorena koneapulaisena ensin joutui todistamaan kahden autolla eteen tulleen miehen kuolemaa ja sitten vielä pesemään määräasemalla junan keulan... Eipä sekään muisto tunnu unhoon jäävän...!
20.08.2007 22:26 Mikko Mäntymäki Nykyään pyritään siihen että yliajon sattuessa kuljettaja päästetään mahdollisimman äkkiä pois työvuorosta, yleensä seuraavalla miehitetyllä asemalla. Miksi pitää mennä päättämään päivänsä toisten työmaalle... vetäs ennemmin itsensä köydenjatkoksi.
20.08.2007 22:50 Arto Voihan sitä tietty vaikka hypätä partsilta pääedellä pihalla leikkivien lasten ihmeteltäväksi! Taitaa olla ettei toisten työmaat sun muut ole itsemurhakanditaateilla se ensimmäinen mikä päässä pyörii... Tuttu muuten hyppäs junan alle tuos joku vuos sitten.