Heinäkuu 2007

Havainto

04.07.2007 18:42

Minkähänlaisia kokemuksia muilla on VR:n www-sivujen kautta annetusta palautteesta? Minä olen pari-kolme kertaa tämän vuoden puolella palautetta laittanut, viimeksi kesäkuun puolivälissä, eikä yhteenkään ole tullut vastausta. Ovatko heittäytyneet niin ylpeiksi, että ei viitsitä asiakaspalautteeseen vastata vai mistä lie kyse. Onko joku saanut vastausta laittamaansa palautteeseen? Minäkin olen saanut vastauksia, mutta en siis viime aikoina. Yhteystiedot kyllä aina laitan.

Lähettäjä: Tapani Kunnas

Kommentit

04.07.2007 18:54 Dakkus Itse olen lähettänyt palautetta kahdesti, molemmilla kerroilla nimenomaan vastausta pyytäen. Vastausta en ole saanut kummallakaan kerralla. Toisesta on jo useampi vuosi aikaa toisesta kai puolisen vuotta. Pidän aika epätodennäköisenä, että kukaan koskaan saisi sieltä vastausta. Saattavat kyllä hyvinkin lukea niistä osan silti.
04.07.2007 20:17 Timo Salminen Olisiko ollut viime vuoden loppupuolella kun lähetin palautetta Helsingin aseman lipunmyyjän toiminnasta hänen yritettyään periä minulta maksua avoimen IC-paluulipun vaihtamisesta vyöhykelippuun. Sain vastauksen muistaakseni suunnilleen viikon kuluttua palautteeni lähettämisestä. - Riippuu varmaan palautteen aiheesta, vastaavatko. Tässä oli kyse yksiselitteisestä lipunmyyjän virheestä.
04.07.2007 20:29 2525 Noin kuukausi sitten sain palautteeseen vastauksen tietysti kiitoksien kera. Ei mennyt montaa päivää. Niinkin perinteikkään aseman kuin Haapamäen asemakohtaiset aikataulut puuttuivat. Ihmettelin suuresti kun on pienemmistäkin paikoista siellä aikataulut. Haapamäki on kartalla taas :)
04.07.2007 20:54 Kimzu Mulle vastattiin myös noin olisiko about vuosi sitten kesäkuussa, kun valitin järjestyshäiriöön puuttumattomuudesta lähijunassa sunnuntaisena aamuna. Kerrottiin myös, että kondyktöörejä olisi pitänyt olla yhden sijasta kaksi. Asia meni eteenpäin selvittelyyn, miksi kondyktööri oli yksinään. Olin tyytyväinen vastaukseen.
04.07.2007 22:04 krigsman Kolmesti olen palautetta laittanut, toisella kerralla sain palautetta kun erikseen valitin siitä, etten sitä ensimmäisellä kerralla saanut. Kaksi viimeistä palautetta on koskenut Tampere-Turku -välin heikentyneitä palveluita tamperelaisille bisnesmatkaajille.
05.07.2007 07:31 Eero Heinonen Kun A 42 oli uusi, ihmettelin sinne kerran miksei ko. vaunua löydy vaunukuvastosta, onhan vaunu jonkinlainen valttikortti VR:lle. En muista mitä vastauksessa sanottiin, mutta ainakin A 42:n vaunuesittely tuli mukana. Vei muistaakseni jonkin aikaa, ennen kuin se oli netissä.
05.07.2007 08:12 Teppo Niemi Vaikka pyydät vastausta ei sitä saa, etenkin jos asia koskee turvallisuuteen vaikuttavia asioita (IC-junien auki jäävät ovet, avautuvat päätyovet, ennen toukokuuta 2005 IC-junien loppuopasteet). Sama tilanne on ollut liikaa perityissä lipunhinnosissa. Vasta yhteydenotto kuluttajaneuvojan kautta tai suoraan henkilöliikennejohtajan sihteriin on saanut asiaa etenemään. Sen sijaan esim. matkahaun virheitä, väärää kilvitystä yms koskeviin palautteisiin on vastattu. Rautatievirastolta olen ehtinyt jo saamaan asiallisen vastauksen palautteseen ja jopa erittäin nopeasti.
05.07.2007 08:28 Lauri Marjamäki Lähetin kerran palautetta siitä, ettei muutamaa Z-junaa (klo 8.39 Heksingistä 12.8. alk., klo 20.39 ja 22.39 Helsingistä) oltu merkitty kaukoliikenteen aikatauluihin. Sain vastauksen, jossa sanottiin, että junien aikataulut löytyvät lähiliikenteen aikatauluista. Kaukoliikenteen (netti)aikataulut eivät ole korjautuneet vielä kuukaudenkaan jälkeen.
05.07.2007 09:19 Esa Leskinen Joskus tulee vastaus, useimmiten ei. Pari kertaa minua on muistettu jopa kirjeitse: about 1999 kun valitin jatkuvista puolen tunnin myöhästelyistä ja viime kesänä kitistyäni junien nykimisestä. Ensimmäisellä kerralla vastaustapaan saattoi ehkä vaikuttaa se, että lähetin sähköpostin suoraan H. Kuituselle.
05.07.2007 12:02 Move off Jokelan lipunmyynnin sulkeminen juhannukselta kolmeksi viikoksi sai minut lähettämään palautetta, johon samalla listasin muitakin aseman kehittämisasioita. Sain vielä samana päivänä vastauksen esittämääni kysymykseen, miten kk-lipun voi uusia ilman lisäkustannuksia. Vastauksessa kehotettiin asioimaan avoinna olevassa lipunmyyntipisteessä matkan määränpäässä ja kun pyysin edelleen vastausta alkuperäiseen kysymykseeni, niin se jäi tulematta.
06.07.2007 12:36 Timo Salminen Mitä lipunmyyntiin tulee, VR:llä menee ilmeisesti niin hyvin ainakin Helsingin lähiliikenteessä, että liput on varaa jättää myymättä. Kesäkuun 24. päivänä tulin jollakin alkuiltapäivän H-junalla Hyvinkäältä Riihimäelle ja olisin tarvinnut lipun vaan eipä näkynyt junassa ketään, joka olisi sen myynyt. Eilen osuin sattumalta Helsingistä kello 14.48 lähtevän H-junan lipunmyyntiosastoon, eikä koko Hki - Ri -matkan aikana yksikään junailijan näköinen näyttäytynyt. Minua vastapäätä istui Kyrölästä Hyvinkäälle rouva kukkaro kädessä, mutta kun ei myydä niin ei. Tästähän voisi lähettää palautetta, jos viitsisi, ja katsoa, tuleeko vastaus...
06.07.2007 16:03 Ari P Lauri: Luulisin, että noiden muutaman Z-junan puuttuminen kaukoliikenteen aikataulukirjasta johtuu samasta syystä kuin monien R- ja H-junienkin puuttuminen. Puuttuvilta Z-junilta ei ole Lahdessa vaihtoyhteyttä kaukojunaan.
06.07.2007 18:08 Esa Leskinen Nämä muutamat puuttuvat Z-junat on kuitenkin merkitty Helsinki-Kouvola-Kotka -aikataulukortteihin. Kovin on epäloogista.
06.07.2007 21:26 oml Voiko tasoristeyksien näköesteistä valittaa muuten jonnekkin? Eräässä tasoristeyksessä rupeaa olemaan niin paljon puskia että autolla ajaessa ei näe kunnolla että tuleeko juna.
06.07.2007 21:53 KMT Eikö RHK oo osoite tommosiin valituksiin
07.07.2007 00:08 Ari P Esa: Hieman epäloogiseltahan se sitten kyllä vaikuttaa. Nuo aikatauluvihosta puuttuvat Z-junat ovat kuitenkin juuri ne ainoat, joilta ei ole vaihtoyhteyttä kaukojunaan Lahdessa. Eli se lienee syy puuttumiseen. Ehkä ne on aikataulukortteihin lisätty, koska lähiliikenteestä ei ole erillisiä kortteja saatavilla.
24.07.2007 08:35 Teppo Niemi Laitoin palautetta RHK:lle rantaradan 19.7. olleen liikennehäiriön kuulutusten virhheelisestä inform,aatiosta. Vastaus tuli kahden tunnin sisään todella asiallisesti. VR OY, jolle myös laitoin palautetta, ei ole tapojensa mukaan vastannut mitään.