Huhtikuu 2007

Havainto

24.04.2007 23:44

Tänään tiistaina yksinäinen Dv12 veturi matkasi verkkaista vauhtia Retretin kohdalla kohti Savonlinnaa (huomattu Retretin seisakkeen lähellä olevan huoltoaseman pihassa). Kuinkas ollakaan, parin minuutin päästä sama
veturi matkasi toiseen suuntaan (Parikkalan suuntaan) takaisin, siis kohti Punkaharjua. Ei ole kovin tavallista, koska
ei ole tullut ennen huomattua vastaavaa ihmettä.
Kääntyminen lienee tapahtunut Kulennoisissa, (ei liikennepaikka, selitykseksi tuskin käy että vaunut olisivat unohtuneet Punkaharjulle tai irronneet linjalle,
ehkä parempi selitys voisi olla jotain testejä esim. kauko-ohjaukseen liittyen. Kellonaika lähelle klo. 16, eli samoihin aikoihin kun
taajamajuna 746 (Dm12) pitäisi olla liikenteessä, voi olla että 746 oli jo silloin Punkaharjulla tai sitten mahdollisesti Kerimäellä odottamassa "ladun" vapautumista.

Lähettäjä: Jouni Nousiainen

Kommentit

25.04.2007 08:50 Eero Heinonen Olisikohan JKV-koeajoja?
25.04.2007 15:17 nousjo Toki mahdollista. Normaalisti nuo Dv12:t ajaa aina parina tällä rataosuudella, vaikka varsinaista junaakaan ei olisi perässä.
28.04.2007 00:12 Jari Alanko Jos se oli turvapaikan hakija joka käännytettiin takaisin
01.05.2007 18:36 Antti Laajalahti Yhdessä Dv12 veturissa on JKV:n tarkastuslaitteet,luultavasti Eero on arvannut asian oikein.En muista numeroa varmaksi,ehkä 2742.Tarkastusajo vaikuttaa vähän hölmöläisen hommalta,ajellaan hiljalleen edestakaisin pelkällä veturilla.
01.05.2007 22:28 jtt Näillä koeajoilla testataan, että kaikilla mahdollisilla kulkutie-vaihtoehdoilla JKV-baliisien lähettämät koodit pitävät yhtä opastimien näyttöjen kanssa - eli esim. pää-opastimen ohi joudutaan ajamaan jokaiselle mahdolliselle kulkutielle erikseen, jotta JKV:hen voi luottaa, takaisin tultaessa tarkistetaan "lähtö-puoli". Periaatteessa JKV-kokeet voidaan suorittaa millä kalustolla tahansa, Dv12-sarja taitaa olla käytännössä "kätevin", vaatimuksena mieluiten 27-sarja.