Huhtikuu 2007

Havainto

11.04.2007 22:15

Matkustajajunan dieselveturin polttoainetankki repesi Ylistaron aseman kohdalla keskiviikkona. Polttoainetta vuoti noin viisisataa litraa maahan. Palokunta sai pumpattua säiliöihin kaksi tuhatta litraa. Tankki repeytyi noin seitsemän aikaan illalla.

www.ilkka.fi

Lähettäjä: Pentti Yli-Karjanmaa

Kommentit

11.04.2007 22:45 Otto Siren Aikas tehokkaasti sai pumpattua jos 500 l meni maahan ja 2000 l otettiin ylös... :)
11.04.2007 23:03 Tapani Kunnas Pohojalaasella huolellisuurella kun pumpatahan niin johan saarahan nestehet taltehen.
11.04.2007 23:09 rutinof Kaikki muut paitti tee kaks ymmärs, notta palookunta pumppasi säiliööhin nee 2000 litraa jokka ei ollu vielä vetuurin tankiista maahan vuotanu.
12.04.2007 12:34 joht. Nyman Aavistuksen off topicina, mutta viime aikaiseen keskusteluun liittyen, voisin tuoda ilmi seuraavan salaliittoteorian: mikäli kyseessä olisi ollut Dr16, VR olisi julkaissut lehdistötiedotteen, joka olisi muotoiltu suurinpiirtein niin että "Taas se nähtiin, Dr16:n epäluotettavuus." ja myöhemmin keväällä Jaatisanssi ystävineen olisi kertonut Dr16:n sähkönsyötön toimimattomuudesta ja muistuttanut mm. Ylistaron oivasta esimerkistä asiaan liittyen.
12.04.2007 14:16 Otto Karikoski Mikä muuten aiheutti repeytymisen?
12.04.2007 14:30 Sejase Runar: Eihän tuossa uutisessa mainita kenen säiliöitä ne ovat. En ainakaan itse olisi hiffannnut sitä, joten voit mielessäsi lisätä minut Oton ja Tapanin seuraksi "tyhmäkerhoon". Otto ja Tapani: Älkää ottako äskeistä henkilökohtaisesti. :-)
12.04.2007 14:54 Pentti Yli-Karjanmaa Lehtitietojen mukaan, Vaasaan matkalla olleet matkustajat joutuivat odottelemaan 1.5 tuntia linja-autokuljetusta eteenpäin.
12.04.2007 15:30 rutinof Lisätty, jäsennumero 3. ;-)
12.04.2007 15:50 pjh Kyllähän tämä tapaus selvästi osoittaa dieselvetoisten junien epävarmuuden. Sen vuoksi tämän vuoden syyskuun alussa tullaan lakkauttamaan liikenne kaikilla sähköistämättömillä radoilla sekä vaihtotyöt niillä ratapihoilla, joilla vaihtotyötä ei voida suorittaa sähkövedolla. Näin VR:n tavoite lopettaa rautatieliikenne maassamme on taas askeleen lähempänä täyttä toteutumistaan.
12.04.2007 16:36 Sejase Heh, uusi juna-aika vol. 2:)
12.04.2007 17:04 padami Eiköhan tuo Eu ja natura puutu kohta noihin diisseli vetureihin.. ;c)
12.04.2007 18:11 Tapani Kunnas Otso: ei tämä ollut ensimmäinen kerta kun en jotain asiaa tajunnut eikä taatusti viimeinenkään :) "Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä."
12.04.2007 18:47 joht. Nyman Tapsa: Mitä sä niin ku meinaat? Meni ohi.
12.04.2007 19:16 Tapani Kunnas Mikko: tervetuloa kerhoon...
12.04.2007 19:44 joht. Nyman Mihin kerhoon?
12.04.2007 20:11 Sejase Mikko: Luepa koko viestikejtu läpi niin hiffaat...
12.04.2007 20:15 joht. Nyman En mä kyllä hiffaa nyt oikeen mistä on kyse.
12.04.2007 20:56 jtt Hyvin oli Dv tankattu, säiliöiden tilavuus 2400 l , jos käytetään nykyisten suositusten mukaisesti tankatessa ylitäytön-estintä, katkaisee se täytön n. 200-400 l ennen "yli-loiskumista". Myös paikallinen palokunta oli hyvin varustautunut - aikoinaan Virkkalassa (Krn-Lo) traktori yritti VARTIOIDUSSA tasoristeksessä jatkaa matkaansa Dv12:sta "läpi", osuen juuri p.a.-tankin kohdalle. Reikä - ei kovin suuri - syntyi n. puoleen väliin tankkia, paikallinen VPK oli paikalla kiitettävän nopeasti, päällikön määräyksestä muoviämpärit vuotokohdan alle. Vasta sitten udeltiin mahdollista vuotomäärää, kuultuaan arvion 500-1000 l, otettiin komento takaisin (10 kpl:een ämpäri-määrä ei riittänyt). Seuraavaksi "suunnitelma B" - reikää tukittiin mänty-soopalla ja räteillä, jotka estivätkin "välttävästi" ympäristö-vahinkoa. Matkaa jatkettiin, mutta Virkkalan ent. aseman edustalla oli muistaakseni vuosi-kausia "rikkaruoho-vapaa" alue.