Huhtikuu 2007

Havainto

07.04.2007 10:20

IC2 168 on peruttu, konduktöörien mukaan Keravalla on langat tullut alas joten junan runko on siellä. Juna korvataan S 46:lla, joka ajetaan 168:n aikatauluin.

Lähettäjä: Sakari Kestinen

Kommentit

07.04.2007 10:38 Trainz Junaliikenne oli aamulla poikki Keravan kohdalla Julkaistu: 10:03 Päivitetty: 10:25 helsingin sanomat Pääradan liikenne oli aamukymmenen aikoihin poikki Keravan kohdalla sähkövian takia. Katkoksen takia jouduttiin peruuttamaan kaksi kaukojunavuoroa. Helsinkiin päin saapuvista junista muun muassa Lahden oikoradan suunnasta ja Tampereen suunnasta tulevat junat olivat noin 30–40 minuttia myöhässä. Junien myöhästely jatkuu häiriön takia vielä muutaman tunnin. Sähkökatkoksen syytä ei vielä tiedetä. Yksi vikaa korjannut sähkömies ilnmeisesti loukkaantui korjautoimien yhteydessä, koska paikalle kutsuttiin ambulanssi. http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Junaliikenne%20oli%20aamulla%20poikki%20Keravan%20kohdalla/1135226411661
07.04.2007 10:45 Masa Yksi vikaa korjannut sähkömies loukkaantui korjaustoimien yhteydessä. Hän sai voimakkaan sähköiskun, mutta oli sairaalaan vietäessä tajuissaan. :(
07.04.2007 15:31 Sakari Kestinen Eli hyvää ajolankalauantaita kaikille.
08.04.2007 10:37 Ari P Keravalla oli tapahtumapaikalla noin klo 9.15 myös pari paloautoa. Olisikohan sähköiskusta syntynyt valokaari, joka olisi sytyttänyt maaston palamaan? Tyhjiä paareja kannettiin paikalle. Tein havainnon ohiajaessani, joten kuvaa ei ole.
08.04.2007 15:38 Sakari Kestinen Mainittakoon lisäksi, että S 46:n matkustajapysähdyspaikat olivat tällä kertaa Tampereen jälkeen Toijala, Hämeenlinna, Riihimäki, Kerava (vaihtoyhteys IC2 105), Tikkurila (r6), Pasila ja Helsinki. Keravan ja Tikkurilan välillä liikennöitiin kaupunkirataa, ja Keravaa ennen pysähdyttiin hieman Kyrölän jälkeen Keravan tulotolpan esiopastimelle.
08.04.2007 15:58 Lari Nylund S45 ylimääräiset stopit Tikkurilan tulo-opastin, Tikkurila r.2 (n.15min), Kerava, Riihimäki, Hämeenlinna ja Toijala. Korvasi perutun IC2-167. Tampereelle tullessa noin 50min myöhässä ja perillä Oulussa noin 35min.
08.04.2007 19:26 Ari P Sakari: Millä Keravan raiteella S 46 pysähtyi? Etelään menevien pysähtyvien junien normaalisti käyttämä raide 1 ei ole tässä tapauksessa ollut mahdollinen.
08.04.2007 23:00 tlajunen Ari P: aluepelastuslaitosten tavallisten sammutusyksiköiden miehistö on pääsääntöisesti palomies-sairaankuljettajia, ja kalustonkin puolesta niillä on sama kyky hoitaa kuin ambulanssimiehistöllä. Kuljetuskyky vain puuttuu. Joten tuskin siellä mitään paloa oli.
08.04.2007 23:12 Ari P Jep. Tosiaan, paareja jo kannettiin onnettomuuspaikalla, vaikka ambulanssi oli vasta saapumassa paikalle.
10.04.2007 13:12 Sakari Kestinen Ari P: vitosraide, tai mikä se nyt kaikkein itäisin raide Ke ratapihalla onkaan.
10.04.2007 14:02 Ari P Itäisin raide on 6. Jos juna olisi käyttänyt raidetta 5, IC2 105:een vaihtaneiden matkustajien ei olisi tarvinnut kuin ylittää välilaituri, sillä Riihimäen/Lahden suuntaan menevät pysähtyvät junat käyttävät raidetta 4. Esteenä raiteen 5 käyttämiselle on kuitenkin voinut olla sillä seissyt K-juna.