Maaliskuu 2007

Havainto

30.03.2007 20:11

Koivuhovin lähellä on jäänyt äskettäin kaksi henkilöä junan alle. Havainto: Riku Laine.

Lähettäjä: Otto Siren

Kommentit

30.03.2007 20:13 eliitti-karhu Aivan. Olin kirjoittamassa samaa havaintoa.. ;/ Tarkennuksena: Minä ja Otto saimme Rikulta tekstiviestit, joissa ilmoitettiin, että Kauniaisissa on kuulutettu että juna joutuu odottamaan tämän vuoksi.
30.03.2007 20:16 eliitti-karhu Reaaliaikaista informaatiota.. =)
30.03.2007 20:28 eliitti-karhu Korjaus: tapahtunut oli Tuomarilassa. Korjaus tuli jälleen Rikulta tekstiviestitse
30.03.2007 21:01 Otto Siren Tällä hrkellä siellä on ruumis ja poliisiauto...
30.03.2007 21:06 eliitti-karhu Niin..
30.03.2007 21:13 Otto Siren Toinen henkilöisrä selvisi vammoilla.
30.03.2007 21:14 eliitti-karhu Onnneksi... Mahtanut olla kamala tilanne tällä joka selvisi vammoilla.. Ja silminnäkijöillä...
30.03.2007 21:20 eliitti-karhu http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kaksi+miest%C3%A4+j%C3%A4i+junan+alle+Espoossa/1135226240972 Siinä vasta julkaistu uutinen tapahtuneesta.
30.03.2007 21:42 4Axl Siis ei ymmärrä miksi pitää juosta siellä kiskoilla?!?!? Surkeaa kun menettää henkensä noin,mutta sinnehän ei ole asiaa ainakaan jos on juonut "voimajuomaa". Todella kurjaa haaskata elämä noin.
30.03.2007 21:49 Otto Siren Lisää: Juna jonka alle miehet(?) jäivät oli 19.32 Y-juna.
30.03.2007 21:51 eliitti-karhu niinpä.. Ihmisiä ei tunnu nykyään kiinnostavan pätkääkään, missä kävelevät. Varsinkaan tällai viikonvaihteessa, kun ihmisille tuntuu maistuvan juuri nuo erivahvuiset "voimajuomat"sun muut mömmöt...
30.03.2007 21:53 eliitti-karhu Toivottavasti ei pamahtanut kovasti.. (ajatellen jälkisiivoa) kun ei ole välttämättä mitenkään kivaa katsottavaa ne kaikki veriset jälket asemalla ja junan keulilla...
30.03.2007 21:56 eliitti-karhu Niin, otto taisi unohtaa havainnosta Kellonajan, mutta onneksi se näkyy tuossa pari kommenttia ylöspäin...
30.03.2007 21:58 eliitti-karhu ONNETTOMUUS 112INFOSSA: Espoo/Esbo raideliikenneonnettomuus: muu 30.03.2007 19:50:27
30.03.2007 21:58 Simo Virtanen Ei se radalla kulkeminen ja junan alle jääminen valitettavasti mitenkään erityisesti nykyajan ilmiö ole. Ennen tiedonkulkukin oli aavistuksen verran hitaampaa.
30.03.2007 22:00 eliitti-karhu joo.. mutta nykyisin vissii on vähän useammin jotain tämän tapaista... vai?
30.03.2007 22:03 Simo Virtanen Niin, enpä osaa tuohon vastata kun ei ole tietoa tilastoista. Tieliikenteessäkin kauhistellaan nykyistä menoa, mutta 30 vuotta sitten miljoonalla autolla kuoli tuhat ihmistä vuodessa, nykyisin 2,5 miljoonaa autoa ja kuolleita noin 400 vuodessa. Joidenkin mielestä ei varmaan oikein sovellu näin tuoreessa tapauksessa tällainen spekulointi, mutta fakta tiedot junan alle jääneiden lukumääristä kiinnostaisi, varsinkin jos ne vielä suhteutetaan liikennemääriin.
30.03.2007 22:04 eliitti-karhu niin.. olisihan niitä faktoja kiva kuulla...
30.03.2007 22:07 Ile M. Viitaten Simon kommenttiin:Näin on.Tällä meikäläisenkin kylällä oli ennen kaksi tasoristeystä ja kyllä vanhakansa muistaa lukuisia alle jääneitä mopoilijoita ym...Tieto tosiaan kulkee nykyään nopeasti,kuin myös junat sun muu elämä.....
30.03.2007 22:19 r.i.k.u. semmonen vielä että kun olin kauniaisissa odottamassa junan liikkeelle lähtöä niin s ja u junan matkustajat siirrettiin siihen u junaan.
30.03.2007 22:21 4Axl Niin kyllähän tässä on lähiaikoina ollut paljon onettomuuksia kiskoilla. On ollut tasoristeys onnettomuuksia jatänään on kolmesti ollut kiskoilla murhenäytelmää. Surkeaa ja surullista. Mutta näihin on vain yksi syyllinen. "ei sieltä eilenkään tullu" ja "kyllähän me keretään".
30.03.2007 22:22 eliitti-karhu Korjaus: S ja E junan matkustajat... :D
30.03.2007 22:26 r.i.k.u. juu.anteeks virhe :D
30.03.2007 22:32 Otto Siren Asiaan liittymättömänä: Worggiin on tullut uusi päisvitys, jonka löytää "kuvahaku" osiosta: Jos ottaa jonkun kuvaajan nimen tuleeteksti, joka näyttää montanko kuvaa kys. henkilö on ottanut. Sama on hakusanoissakin. -Kätevää!
30.03.2007 22:34 jtt Kevät ja kohta täyden kuun aika - muistaakseni "sesonki-aika" kohta koittaa...
30.03.2007 22:53 Lari Nylund Tuomarila on eräs "laiskojen ja kiireellisten" suosima radanylityspaikka. Vaikka radan ylitys on kielletty ja aidattu, niin päivittäin siellä hypitään aseman Espoon päässä aidan yli omaa ja junien turvallista kulkemista halveksien. Tällä kertaa taisi taas kiireestä saada maksaa sen kalleimman hinnan.
30.03.2007 22:54 eliitti-karhu Kyseessä olivat seuraavat vuorot: U-juna Hki-Kkn 19:38 E-juna Hki-Epo 19:53 S-juna Hki-Kkn 20:08 ja E- ja S-junien matkustajat siis siirrettiin U-junaan, joka oli ensimmäisenä Kauniaisessa 1. raiteella. Perässä tuli E-juna 3. raiteelle ja S-juna 2. raiteelle. S:n ja E:n matkustajat siis siirrettiin U-junaan ja E:n lähdettyä takaisin Helsinkiin, tuli 3. raiteelle Sr2-johtoinen P147, joka odotteli kiltisti raiteen vapautumista.
30.03.2007 22:56 eliitti-karhu Joo olen myös huomannut tuon.. Johtuneekin varmaan sen takia, että ainut alikulku on Helsingin päässä, ja toissa päässä radan ylittävälle sillalle on vain niin rankkaa kiivetä... :/ Harmi vain, kun Tuomarilassa on matalat aidat, joten ihmiset enemmän kuin mielellään oikaisee siitä, kun se menee niin "näppärästi"
30.03.2007 23:36 jtt "Vanhemman" neuvo teille nuorille, tulee aika jolloin tunnette itsenne "hyödyttömäksi" elämän jatkumiselle, mutta varmaan tekee mahdottoman kipeää, kun juna tekee teistä elävältä jauhelihaa. Varsin karski ilmaisu, mutta toivottavasti edes joku teistä ajattelee muitakin kuin itseään vaikean tilanteen kohdatessaan, kyllä se tulee joskus kaikkien eteen...
31.03.2007 00:47 eliitti-karhu Olen nuori, mutta antaisin aivan samanlaisen neuvon... Kaikille. =)
31.03.2007 00:50 Lari Nylund Yleisimmät radan laittomat ylityskohdat pääkaupunkiseudulla sijaitsevat Leppävaarassa, Kilossa, Kerassa, Koivuhovissa, Tuomarilassa, Espoossa, Pohjois-Haagassa, Kannelmäessä, Malminkartanossa ja Myyrmäessä. Pääradalla tuollaista järjetöntä itsensä ja junaliikenteen vaarantamiskulttuuria ei oikeastaan ole havaittavissa. Mikä lie kiire ihmisillä on, kun henkensä kaupalla on mentävä sieltä missä aita on matalin? Ymmärtäisin ehkä edes jotenkin, jos rata ylitettäisiin täydellistä tarkkaavaisuutta käyttäen, mutta yleisin tapa on vain hypätä aidan yli suoraan toiselle raiteelle ja pahimmassa tapauksessa toisen junan alle. Tällaisen tapauksen olen joutunut kerran itsekin todistamaan silmieni edessä. Kaverin viimeiseksi kommentiksi jäi varoitettuani radan ylittämisen vaaroista, että "haista *tu, mulla on kiire töihin!" Pari sekuntia myöhemmin kiire loppui takaa tulleen junan keulaan.
31.03.2007 01:01 eliitti-karhu Auh! Varmasti kirpaisee nähdä tuollainen tilanne... :/
31.03.2007 01:04 eliitti-karhu Pääradalla en ole muuten kertaakaan nähnyt kenenkään ylittävän rataa laittomasti. Tosin pääradalla on hiukan enempi yli- ja alikulkuja, ja päärata on sen verran leveä ja vaarallisen näköinen, ettei kukaan uskalla mennä sinne...
31.03.2007 08:53 Simo Virtanen Ai että helsinkikö maailman napa? Mene katsomaan vaikka Iittalaan, niin kyllä päärataakin ylitetään puskista.
31.03.2007 11:53 Lari Nylund Simo: Erittäin hyvä "Helsinki vastaan muu Suomi"-asetelma jälleen. Olen reissannut tässä maassa ja maailmalla sen verran, että todellakin tiedän Helsingin olevan vain pieni kalastajakylä maailmassa. Kirjoitin kuitenkin pääkaupunkiseudulla, joten se siitä?! Mikäli alkaisin tässä luettelemaan koko listan paikoista, joissa olen nähnyt ihmisiä laittomia ylityspaikkoja käyttämässä niin olisin eläkkeellä ennen kuin lista valmistuisi. Ihmisistä osa vain ovat sellaisia, että heitä ei turvallisuus kiinnosta. Lopuksi on kuitenkin todettava, että onhan tämä Helsinki sentään kaupunki - joka kuitenkin tarvitsee maalta- ja maahanmuuttajia, että on sellainen kuin on.
31.03.2007 12:00 Simo Virtanen Ei minulla mitään Helsinkiä vastaan ole, asunhan täällä itsekin. Siitä huolimatta olen vakaasti sitä mieltä, että näille seuduille on keskittynyt melkoinen osa kansassa esiintyvästä tyhmyydestä ja uusavuttomuudesta. Junan alle jääminen on mitä suurinta typeryyttä, varsinkin kun täällä aidat, tunnelit ja muut esteet, joista useimmissa pitäjissä ei ole edes haaveiltu. Okei, Iittalassakin on sekä aitaa että tunneli.
31.03.2007 12:17 Lari Nylund Vetoan aina tilastoon viime keväältä, että Helsingissä asuvista noin 40% on syntynyt Helsingissä ja lopuilla lukee synnyinkunta kohdassa jotain aivan muuta. Mistä lie se maalaisjärki sitten tullut tänne, jossa pitäisi ajatella kuin kaupunkilainen?
31.03.2007 15:24 akik jaa-a moralisoija voisi miettiä vähän niitä tasoristeysonnettomuuksia ja että missä niitä oikein tapahtuu?
31.03.2007 20:36 jpl Viimeisten 12 kk aikana kolmen matkustamani junan alle on jäänyt ihminen ja allejäännin takia on jouduttu odottelemaan pari kertaa. Kuulemma tapahtuu parisen sataa allejääntiä vuodessa.
31.03.2007 21:06 Che Kaksisataa, sisältääkö se myös eläimet vai pelkästään ihmiset?
31.03.2007 21:52 Jouni Helsingin seudulla tapahtuu kaikkea enemmän hyvin pitkälti sen vuoksi, että miljoona suomalaista majailee neljän kunnan alueella melko tiiviisti. Jos koko Suomi olisi kauttaaltaan yhtä tiheästi asutettu, olisi niitä hyviä ja huonoja tapauksia tasaisesti koko maassa. Tämä ikuinen Helsinki vastaan muu maa -narina kuuluu samaan sarjaan jokasyksyisen "helsinkiläiset eivät osaa ajaa"-mutinan kanssa, kun Helsingin sisääntuloteillä tai kehäteillä sattuu onnettomuuksia ensimmäisillä liukkailla. Ja hauskinta on, ettei sisääntuloteillä aamulla kohti Helsinkiä ajavista todennäköisesti monikaan ole helsinkiläinen, vaan jonkin maaseutukunnan asukas. :) Itselläni syntymäpaikan kohdalla lukee Vaasa. ;)
02.04.2007 23:37 Janne Peltola Nykyasemia katsellessa tulee välillä mieleen, että onko se täydellinen aitaaminen nyt aina ihan tarpeellista... Ihminen on kuitenkin luonnostaan vähän laiska ja monessa paikassa radan ylitys olisi täysin (l. aivan riittävän) turvallista jos paikalla olisi ns. laituripolku valo- ja äänivaroituslaitoksineen. Älyttömin esimerkki Helsingin seudulla on ehkä Leppävaara, jossa kulku keskilaiturin länsipäästä Selloon on täytynyt tukkia vain sen takia että niillä 3 ja 4 raiteilla menee muutama hassu L-juna päivässä... grr.