Joulukuu 2007

Havainto

18.12.2007 13:55

Mistäs nyt tuulee, kun RHK:n sivuilla uusissa vakinaisen liikenteen tiedoissa julkaistaan myös veturien tyyppi ja määrä? Tähän asti niitä on kai pidetty liikesalaisuuksina. Tein listan Isojen Vaaleiden käytöstä isovaalee.infoon, ja niinkin erikoinen on tilanne, että vetureilla on enemmän vakinaisia tavarajunia Pohjois-Karjalassa kuin Pohjois-Suomessa. http://www.rhk.fi/radan_kaytto/liikennesuunnittelun_perustiedot/vakinaisen_liikenteen_kulkupaiva/

Lähettäjä: Petri P. Pentikäinen

Kommentit

18.12.2007 14:05 jpl Tiedot on saatavilla tuttuun tapaan myös omasta palvelustani: http://jpl.yi.org/tavara/
18.12.2007 14:34 KooPee Suuret kiitokset koosteesta!
18.12.2007 20:26 Joukahainen Valakoilla käydään näköjään Kuopiossa asti kääntymässä.
19.12.2007 02:03 Dakkus Kaipa tuo muutos johtuu siitä, että TR:n liikenteen alkamiseen on jo kohtuullisen lyhyt aika.
19.12.2007 10:19 Ville Saarelainen Meillehän se toki passaa, että vetovoimatiedotkin julkaistaan listassa. Jospa joku on tajunnut, että salaaminen on turhaa kun asia selviää käden käänteessä radan varressa kyttäämällä. :-) Enkä keksi muutenkaan, mitä kilpailullista etua veturityypin salaamisesta olisi. Nyt ei tarvitakaan enää muuta muutosta kuin se, että uudet aikataulut ilmestyisivät aina hyvissä ajoin. Nehän on virallisesti tarkoitettu liikennesuunnittelua varten, ja sitä on paha suunnitella jos tarjolla on vain vanhentunutta tietoa.
19.12.2007 11:06 CoCoNut Ekaks: Tuo jpl:n sivu on HYVÄ. Olen käyttänyt sitä telefoonilla skutsissa ja kotona viime keväästä. Kiitän siitä. - Toiseksi: Minä kuvittelin että vetovoimatietoja ei anneta siksi että ei yksinkertaisesti ole radanpitäjän asia toitottaa millä operaattorit ajavat. Vähän kuin parkkihallissa kuulutettaisiin koko yleisölle: "Kiitämme kun olet valinnut Park.com tallin, arvoisa Nissan Sunny 1.5 GL Sedanin vuosimalli 1986:n omistaja"
19.12.2007 15:43 jpl Toimii myös pohjois-hämäläisessä korvessa saappaita myöten suossa. Ja muuallakin, mihin gsm-verkko yltää.
19.12.2007 20:38 Tuomas Pätäri Mukava tosiaan, että vetovoimatiedot ovat mukana. Seeproilla ajetaan näköjään säännöllisesti kahta tavaraparia, lyhyet pätkät Pasilan ja Tikkurilan sekä Joutsenon ja Imatran välillä. Jälkimmäiset menevät aika pimeällä, muuten olisi tehnyt mieli käydä tuollainen kaikessa Rauhassa kuvaamassa.
19.12.2007 20:48 Eero Heinonen Onneksi Seepra on luotettava laitos ja välillä täytyy Etelä-Suomessa käyttää varsinaista veturia linjalla...