Joulukuu 2007

Havainto

05.12.2007 16:32

Hyvinkää 05.12.2007 15:20:34 liikennevälinepalo: suuri

Hyvinkään asema, juna kärysi raiteella 4.

Lähde: tilannehuone.fi

Lähettäjä: Timo Leino

Kommentit

05.12.2007 16:36 Timo Leino http://www.vartti.fi sivuilta löytyy viesti. jossa kerrotaan kyseessä olleen R-juna. (Käyttäjä muokannut 05.12.2007 16:37)
05.12.2007 16:45 Masa http://www.yle.fi/uutiset/24h/id76801.html Jarrupalo
05.12.2007 16:50 Sami Koskinen Palanut junayksikkö oli Sm4 6x04.
05.12.2007 16:56 Dakkus Menikö tamperelaismakkaraksi?
05.12.2007 17:13 Pasi Kokkonen Sama yksilö oli eilen kylmänä Helsingissä rungossa, jonka piti lähteä 19:21 R-junana Riihimäelle. Ilmeisesti ongelmia jo silloin kun runko jouduttiin vaihtamaan?
05.12.2007 19:01 jpl Nyt myös yhdessä toisessa Sm4-rungossa käryää jarrut.. tälläkertaa Helsingin päässä.
05.12.2007 21:45 Niemi Iiro Tämä toinen juna (R-juna Helsinkiin) joutui jäämään lopulta Pasilaan. Telin kohdalta näkyi nousevan selvä savupilvi, haju tuntui erittäin selvästi myös rungon sisällä.
06.12.2007 00:36 jtt Mutta eihän tuollaiset viat enää voi olla mahdollisia - Sm4 on (muistaakseni) täynnä hienoa, ajoa "helpottavaa" tieto-tekniikkaa, kuljettajan näkökentässä hienot info-ruudut, jotka ilmoittavat kaikki mahdolliset ja mahdottomat häiriö-tilanteet junassa ja "viime-kädessä" tietokoneet estävät junan liikkeelle-pääsyn (tosin eräänkin yksilön info-ruutu täyttyi pelkästään WC-oven häiriöstä vähänkin junan liikahtaessa - tosi tärkeä tieto kuljettajalle helpottamaan ajamista). Ennen "lätissä" oli vain yksi "autom. sulake" jarruille ja sekin heti kuljettajan viereisessä kaapissa, nyky-kalustossa "vastaavia" häiriö-tekijöitä taitaa olla kymmeniä, ripoteltuina eripuolille juna-yksikköä - tätäkö se kehitys onkin?
06.12.2007 02:57 jpl Ei Sm4:n tietojärjestelmätkään ilmeisesti kuitenkaan tunnista, milloin jarrulevyt hehkuu valkoisena. Ehkä tiedonvälitys savumerkkeinä on kuitenkin toimivampaa teknologiaa? Ehkä pendolinojenkin moniajo voitaisiin hoitaa jatkossa varmatoimisesti savumerkein.