Lokakuu 2007

Havainto

02.10.2007 23:27

JOKERIJUNAT KULKEVAT TÄLLÄKIN JÄÄKIEKON SM-LIIGAKAUDELLA.

"Jokerit ja Jokereiden kannatusyhdistys JF-Club Ry yhdessä järjestävät 500 Jokerifanille kaksi Supermatkaa Jokerijunalla jotka myydään yhtenä pakettina. Turkuun mennään lauantaina 3. marraskuuta ja Lahteen perjantaina 7. joulukuuta."

Lähde http://jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=463&id=

Lähettäjä: Lari Nylund

Kommentit

02.10.2007 23:41 Lari Nylund Vuosien varrella Jokerijuna on kulkenut ainakin Helsingistä Turkuun (Turku-halli, Artukainen) ja Poriin. Kalustossa on ollut ainakin vetureista Dr13, 2Dr13, 2Dv12, Sr1 ja Sr2. Vaunustossa Eit, Ein, Eip, Eil, Eilf, Rbkt, A20, A40, A41, A50 ja A60. Viime vuosilta tuttuun tyyliin nämä junat luulen kulkevan pitkälti Eil- ja Eilf-kalustolla sekä muutamalla A-vaunulla. Lahdessa määräasema on varmasti Salpausselkä, koska jäähalli sijaitsee muutaman sadan metrin päässä seisakkeesta. Topparoikkalaiset siis 7.12. ylös kalentereihin ja rantaradan väki 3.11.
03.10.2007 21:49 Ari P Jos Salpausselälle ajetaan Eil/Eilf-kalustolla, vaunusto lienee siirrettävä Lahden asemalle paluumatkaa odottelemaan. Yksi vaihtoehto olisi haalia vetäjäksi Dr16, mutta ei sitä veturiakaan voi tietysti pitää koko päivää käynnissä. Dr16:n ansiosta matkustajat kuitenkin pääsisivät Salpausselältä valmiiksi lämpimiin vaunuihin. Jos pakkanen sattuu paukkumaan, ilman Dr16:ta tai aggregaattivaunua Eil/Eilf-vaunut viilenevät nopeasti, kun ne on irrotettu ulkoisesta sähköverkosta Lahden asemalla ja siirretään Salpausselälle, saati sitten siinä vaiheessa, kun ne seisovat Salpausselällä pitemmän aikaa ottamassa matkustajia kyytiin ovet vähän väliä avoinna.
04.10.2007 00:05 jtt Muistanenko taaskin väärin, mutta olisikohan ollut jonkinlaisia ongelmia ensimmäisillä kerroilla Sss:län raiteistolla tuon junanlämm. kanssa, vaikka veturina olikin Dr16. Raiteethan olivat "pätkä-kiskoa" ja "paluu-virta" veturiin kulki takaisin juuri kiskojen kautta, joita ei oltu yhdistetty toisiinsa tällaisia tilanteita ajatellen, eli ns. suljettua virtapiiriä ei syntynyt - varmaankin sivuston asiantuntijat voinevat ilmaista asian paremmin.
04.10.2007 00:12 joht. Nyman Ari P: Dr16 sopii Sss:n junan veturiksi oikein hyvin, mutta samalla tekniikalla lämmitettävien Edm-vaunujen vetäjäksi kaverista ei ole. Jtt: Tuosta palakiskohommasta en tiedä muuta kuin sen, että jossain vaiheessa Ilm-Ol-välillä oli kielto syöttää 1500 V junarunkoon Dr16:sta tasoristeysten varoituslaitteiden vuoksi, enkä enää todellakaan muista mistä se johtui, mutta jotenkin se liittyi paluuvirtaan tms.
04.10.2007 00:17 Lari Nylund Veikkaisin, että Sr1 keulilla mennään Lahteen ja viimeinen sähkötön etappi vedetään Dv12 keulilla tai sitten perässä Sr1 virroitin alhaalla. Matsin ajaksi runko ratapihalle ja ennen pelin päättymistä takaisin. Sss-raiteella ollessa lämmitys ja valaistus pidetään minimissään.
05.10.2007 10:58 Epa Turun Sanomien verkkolehden mukaan Jokereiden puheenjohtaja Harry Harkimo kertoi viime viikonloppuna Lontoossa olevansa erittäin kiinnostunut NHL:n runkosarjapelien järjestämisestä Helsingissä. Nythän NHL-kausi avattiin Lontoosta ja ensi vuonna ilmeisesti Prahasta. Todennäköinen NHL-otteluiden ajankohta Helsingissä on syys-lokakuun vaihde vuonna 2008. Kiekkojunia siis ehkä luvassa myös toiseen suuntaan.
28.10.2007 09:58 CERdfsbkt Meneekö tuo oikorataa?
02.11.2007 14:54 Lari Nylund Muistutetaan siis Jokerijunan olevan kulussa huomenna lauantaina 3.11.2007 Helsingistä Turkuun, josta edelleen Artukaisiin. Sähköveturi ajetaan Turun asemalla menomatkalla junan peräpäähän ja Dv12 vetää junan Turku-hallin laituriin. Paluumatkalle lähdetään Dv12 työntäen junan Turkuun virralliselle raiteelle (mahdollisesti vain pesuhallin vierelle), josta juna jatkaa suoraan Helsinkiin. Lähtöaika Helsingistä kello 13:41. Junassa mukana myös Klubivaunu A50, jota suositellaan kuvattavan harvinaisuutensa vuoksi. Vaunukalusto on Ein-, Eipt-, Eilf- ja A50-vaunuista koottu. Matkustajia on junaan lähdössä noin 350 henkilöä. (Käyttäjä muokannut 02.11.2007 14:55)