Tammikuu 2007

Havainto

31.01.2007 18:14

Tänä aamuna rantaradalla oli hieman sekava varhaisaamu. Ainakin näin Kirkkonummelta Helsinkiin päin menevillä..

Helsingistä saapui kirkkonummen aseman 1. raiteelle kello 5:46 S-juna (Sm1), jonka oli tarkoitus lähteä takaisin Helsinkiin 5:55 U-junana. Nousin junaan sen saavuttua ja suljin oven perästäni. Aivan pian sen jälkeen juna lähti liikkeelle, Karjaan suuntaan.

Pian kuulutettiin, että menemme vaihteen taakse siirtyäksemme 2. raiteelle teknisen vian vuoksi. Siinä vaiheessa vielä ajattelin, että ei siinä onneksi kauan mene, ja että kerkeän aivan mainiosti vielä pasilaan ajoissa.

Saavuimme 2. raiteelle sitten noin viiden minuutin kuluttua ja siinä sitten seistiin kymmenisen minuuttia, jonka jälkeen juna siirtyi taas vaihteen taakse, jotta päästäisi takaisin 1. raiteelle. samalla kuulutettiin, että siirrymme takaisin 1. raiteelle, sillä 2.raiteella on hieman ennen tolsaa hajonnut juna.

1.raiteella seistiin taas sellaiset 10 minuuttia, jonka jälkeen lähdimme kohti ensimmäistä pysähdystä, tolsaa.

Hieman ennen tolsaa kuitenkin pysähdyimme hajonneen Helsinkiin matkalla olleen L-junan (Sm1 6x13) rinnalle ottaaksemme matkustajat kyytiin.

vieressäni istunut vanhahko mies kysyi sitten hajonneen junan konduktööriltä vihaiseen sävyyn, että eikö täältä päästä koskaan lähtemään, kun ollaan jo puol tuntii myöhässä??

Ja pian sitten lähdimmekin kohti Helsinkiä aivan normaalisti. tosin tolsassa seisoimme hetken päästääksemme P 121:n ohitsemme.

Ja näin 43:n minuutin matka muuttui n. 80:n minuutin pituiseksi...

Ja vielä iltapäivällä tämä hajonnut sm1 6x13 seisoi Kirkkonummen 4. raiteella ihan yksinään.

Lähettäjä: sami pirttilampi

Kommentit

31.01.2007 20:17 joht. Nyman Ja taas sitä kirjoitetaan pelkkää negatiivista VR:n toiminnasta ;-) On VR:ssä paljon hyvääkin, joten miksei sellaista kuule koskaan?
31.01.2007 20:26 eliitti-karhu kyllä positiivista palautetta on vaikka kuinka paljon.. mutta tuo tilanne oli ihan mielenkiintoinen.. siksi sen tänne laitoin..
31.01.2007 20:29 eliitti-karhu ja positiivista palautetta voisi antaa esimerkiksi junien henkilökunnasta. välillä kuulee sellaisia kuulutuksia, että nousee hymy naamalle.. esimerkiksi eräänä pakkasaamuna kehoitettiin käyttämään pipoa ja kerran kun Y-juna hidasteli U-junan hajottua, kuulutti konduktööri, että "hyvät matkustajat, kuten olettekin jo huomanneet, me liikumme. tosin emme Y:lle ominaista vauhtia, mutta kuitenkin..." siinä on positiivista palautetta.. ja sitä on viel vaikka kuinka paljon lisää.. :D
31.01.2007 21:38 Lari Nylund Niinhän se vain menee, että pienikin myöhästyminen (en puhu tästä tilanteesta) nostetaan välittömästi otsikoihin jopa valtakunnan laajuisesti. Samalla hyvin usein kuitenkin unohdetaan se tärkein pointti. Yleisimpiä syitä myöhästymisille on matkustusturvallisuuden maksimointi eli halutaan tuoda asiakkaat turvallisesti perille, joten täsmällisyydestä joudutaan tinkimään. Tämä unohtuu ihmisiltä helposti. Toki junahenkilökunnan matkustajille informaation antamisessa on erittäin tärkeä rooli, että myöhästymisistä helposti annettava negatiivinen ja rakentava palaute saadaan käännettyä positiiviseksi. Kaikkia suomalaisia urheilijoita lainatakseni "parhaamme tehdään joka päivä ja katsotaan mihin se riittää".
02.02.2007 20:56 Yppis Mitä tuo x-kirjain tarkoittaa Sm1 6013:n numerossa.
02.02.2007 21:00 eliitti-karhu x on tuo toinen numero. kun jokaisessa Sm1/Sm2 tuo toinen numero on 0 ja Eiossa, Eiobissa ja Eiocissa tuo toinen numero on 2. ei tarvitse siis kirjoittaa, että Sm1 6013x6213