Tammikuu 2007

Havainto

07.01.2007 17:07

Pendolino 76 on jostain syystä myöhässä lähes kaksi tuntia. Tästä kai sitten on seurannut kalustoruletin pyöräytys: S 141 ajetaan sinisillä vaunuilla ja S 8 kääntyy S 59:ksi.

Lähettäjä: Jouni Hytönen

Kommentit

07.01.2007 17:10 Otto Siren Vai että semmosta (ruletti) peliä.Harmi,ettei sitä ehdi kuvaamaan,mutta Kajaanin Pendo pääsee ainakin kuvauskohteeksi ja jos jotain muutakin vielä niin hyvä...
07.01.2007 17:26 Lari Nylund 70141 eli S141 korvaavana runkona Sr2+EFit+Ein+Rbkt+Ei+Ein+Eip.
07.01.2007 18:48 Oskari Väisänen Mikkelista lähtiessään kyseinen Pendolino S76 on ollut myöhässä 2,5 tuntia, syy lisämyöhästymiseen: muu junaliikenne.
07.01.2007 18:55 Oskari Väisänen Nyt juna on saapunut Kouvolaan klo: 18:50, huomautus: sähköratavaurio.
07.01.2007 19:03 Oskari Väisänen Lähtö Kouvolasta klo: 18:55, varsin nopeasti vaihtuu suunta Pendolla! Silloin kun laitteet sattuu toimimaan.
07.01.2007 19:18 Jouni Jaahas, P 265:een lähtee suljettuna 23104.
07.01.2007 19:30 Oskari Väisänen Lahdessa 19:26-27.
07.01.2007 19:30 Oskari Väisänen Siis S76 ollut tuon ajan Lahdessa.
07.01.2007 19:45 Jouni Jaahas, ei se täällä Helsingissä sitten 19:39 vielä ole, kuten taulut edelleen lupaavat.
07.01.2007 19:52 Oskari Väisänen 12 minuuttia olisikin jo aika hyvä matka-aika välille Lahti-Helsinki. :P
07.01.2007 19:58 Jouni No nyt se katosi taulusta kokonaan, kun kello meni yli 19:39:n. Enpä ole kuullut kuulutuksen risaustakaan, miksi juna on myöhässä ja missä se nyt on, kun sitä ei enää ole taulussakaan. Kai täällä nyt sentään saattaa joku olla vastassa 76:lla tulevia matkustajia.
07.01.2007 20:27 Jouni No nyt 76 saapui viimein 20:25 ja ei kun saman tien 93:na 20:33 kohti Jyväskylää. :) Rungot 7x12 ja 7x14.
07.01.2007 20:44 pala Uutinen www.ess.fi -sivulla: Kuljettajapuutos myöhästytti Pendolinoa 07.01.2007 17:32 Kuopiosta Kouvolan ja Lahden kautta Helsinkiin matkannut Pendolino jäi sunnuntaina pahasti aikataulustaan. Syy myöhästymiseen oli kuljettajan puuttuminen. - En osaa sanoa onko kyseessä ollut sairastapaus vai onko vuorokierroissa ollut joku sekaannus, VR:n liikennepäällikkö Mauno Haapala pohti. Kuopioon hankittiin Pendolinon ohjaamiseen pätevöitynyt kuljettaja ja juna pääsi lähtemään vasta iltakuuden jälkeen, noin 2,5 tuntia aikataulustaan myöhässä. Sitä ennen junan matkustajille oli järjestetty korvaavia kyydityksiä Kouvolaan ja sieltä jatkoyhteyksillä eteenpäin. Haapalan tietojen mukaan Pendolinon matkustajat kärsivät korvaavien kyytien ansiosta vain parinkymmenen minuutin myöhästymisiä.
08.01.2007 00:13 Juhana K Kuopion varikolla on valiteltu, kun siellä ei ole annettu tyyppikoulutusta pendoliinohin. Aiemmin Kuopioon tulleet pendolinot ajetteen Tampereen vek:n toimesta. Pitkä keikka ja pakollinen yöpyminen Kuopiossa on ollut sitten tamperelaisten kiusana. Joko nyt on saatu Pieksämäkeläisille pätevyyksiä? Luulisi Kajaanin pendot ajettavan Pieksämäen kuskeilla, vaikka sielläkin voi keikka pitkäksi venähtää.
08.01.2007 00:25 pjh Minulle on kerrottu, että Iisalmen kuskit ajaisivat Pendot Kajaaniin, mutta tämä on ehkä epävarma tieto. Onko Iisalmen vekeille ylipäätään annettu Sm3-kolutusta?
08.01.2007 00:44 Juhana K Onhan se mahdollista. Ajattelin vain, että Pieksämäkeläisille Sm3-kortti olisi hyödyllinen myös Hki-Tpe-Jy-reitin pendoja ajatellen. Hyvähän se olisi olla noita ajolupia enemmän, kuten tästä uutisesta ilmenee.
08.01.2007 10:41 Masa Mihin asti Hesan kuskit ajaa Pendoa?
08.01.2007 12:44 tomi_ Käsittääkseni Pm:n kuljettajiltakin löytyy Sm3-pätevyyttä; tulee mieleen eräskin tapaus tältä syksyltä kun Pm:n kuski toi S76:n Pm-Kv ja tarkoitus oli kai ajaa paluujunana S79, mutta Kv:ssa vaihtokuljettajaa ei löytynyt ja näinpä Pm:n kuljettaja pääsi testaamaan oikorataa. Terveisiä vaan kyseiselle kuljettajalle jos tätä luet :)
08.01.2007 12:52 Lari Nylund Oikoradan ensimmäisenä päivänä tosiaan Pieksämäen kuljettaja ajoi S76/79 junaparin Helsinkiin ja takaisin. Käsittääkseni näinä päivinä tästä on tullut vakiokeikka heille, joten tervetuloa pieksämäen kuljettajatkin pääkaupunkiseudun liikenteeseen.
08.01.2007 16:57 Masa Helsingin vekit taitavat ajaa ainakin Hki-Turku, Tampereelle (?), Lahteen (?) Voisiko joku tarkentaa mulle tätä, että miten kuljettajavaihdot menee? Itse olen matkustanut vain Rantaradalla, tuossa kai sama Vek voi ajaa edestakaisen matkan?
08.01.2007 17:00 Masa Ei muuten, mutta olis kiinnostava tietää vain nämä seikat. Miten pitkiä matkohajan yksi kuljettaja sitten voikaan ajaa, sitä en minä tiedä.
08.01.2007 19:31 Lari Nylund Käsittääkseni kuljettajan yhden ajovuoron pituus voi olla maksimissaan 3,5 tuntia, jonka jälkeen on oltava tauko. Joku vaunut.orgin lukevista ja kommentoimaan uskaltautuneista kuljettajista varmasti täsmentää asiaa.
08.01.2007 19:53 Masa Ahaa, eli esim. helsinkiläinen veturinkuljettaja voi ajaa yhtä soittoa suurinpiirtein Jyväskylään asti ehkä?
08.01.2007 20:41 Ari P Lari: Entä myöhästymistapauksissa? IC:ssä Helsingistä Seinäjoelle ei tarvita kuin 15 minuutin myöhästyminen, niin tuo 3,5 tuntia tulee täyteen ennen Seinäjokea.
08.01.2007 20:49 Masa Miten tosiaan sitten, jos se kesken linjan menee... Mutta kertokaapa, pystyykö yksi ja sama kuski siis viemään IC:n Helsingistä Seinäjoelle?
08.01.2007 21:08 Lari Nylund Pieni miettiminen varmasti auttaa vastauksen löytämiseen tässä kysymyksessä (junan myöhästymisen suhteen). Etelä-Suomessa kuljettajat ajavat pisimmillään Helsingistä ainakin Turun satamaan, Seinäjoelle, Pieksämäelle (via Kv), Imatralle ja Vainikkalaan. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
09.01.2007 04:27 jpl Kuulemma nykyään Tampereen kuljettajat ajavat Tpe-Tku-Hki-Tpe keikkaa ja Helsingin kuljettajat taasen Hki-Tpe-Tku-Hki keikkoja.
09.01.2007 16:52 Masa Entäs Jyväskylään, ajaako Tamperelaiset vai Helsinkiläiset? Mutta voiko esim. Helsingin kuljettaja olla ''yötä'' muulla paikkakunnalla, ja jatkaa sieltä vaikka Ouluun tai Kajaaniin?
09.01.2007 17:19 Masa No tässäkin tapauksessa Pendoliinon kuljettaja on kuulemma tuotu taksilla Pieksämäeltä ;)