Elokuu 2006

Havainto

25.08.2006 20:59

Tänään seisoskelin lähellä Taipaleen kanavan tasoristeystä kun yhtäkkiä Deeveritaajis 854 tuli näkyviin pusikon takaa. Ajettiin yhden Dv12-veturin voimin.

Lähettäjä: Olli Aalto

Kommentit

25.08.2006 21:00 VR-76 Paikka oli Varkaus, unohtu
25.08.2006 21:33 Sejase Oikeasti. Ajatellaanpa nyt ihan järjellä. Eli: Ketä v*ttua kiinnostaa?!?
25.08.2006 21:48 VR-76 Anteeksi
25.08.2006 22:03 Markku Rantanen Kerro vähän lisää mikä siitä teki uutisen arvoisen.
25.08.2006 23:17 Janne Ridanpää Superstar92 voisi mennä kaikessa supermiehisyydessään itseensä ja miettiä, miten asiansa voisi esittää fiksusti.
26.08.2006 23:52 truman Sait sitten siitä kuvan.
27.08.2006 11:55 Kuru Tämäkin on havainto, tottakai!
28.08.2006 08:08 Pyry Entonen Asia on uutisen arvoinen,varmaan siksi,että Deeverivetoiset taajiksen ovat harvinaisia Varkaudessa nyt kun liikenne hoidetaan kiskobusseilla.
28.08.2006 08:08 Pyry Entonen Pilkut paikallaan...
28.08.2006 16:07 tomi_ Korjauksena Pyrylle, että mitään harvinaistahan tässä ei ole: Pieksämäki-Joensuu -taajamajunat ajetaan viikonloppuisin sinisellä kalustolla Dv12-vedolla. Kalustokierron vuoksi sinisiä kulkee myös torstaina (ainakin H853). Näilläkin sivuilla on esitetty arvioita että sininen liikenne loppuisi tykkänään uuden juna(ttoman)-ajan alkaessa 3.9. Tätä on kuitenkin vaikeaa uskoa, sillä viikonlopun matkustajamäärät eivät yleensä ole Dm12-yhteensopivia ja uudetkin aikataulut on tehty niin että Deeverilläkin ennättää.
28.08.2006 16:48 VR-76 Kyllä Dm12-yksiköitä saadaan kolme yhteen, jolloin saadaan 180 seisomapaikkaa ja 189 istumapaikkaa, yhteensä 369 paikkaa!
28.08.2006 17:55 tomi_ Saadaan toki, ja 189 istumapaikkaa on jo miltei sama kuin mainitulla välillä käytetyn Ein+Eip+EFit -rungon 202 istumapaikkaa. Jostain kumman syystä en silti ole vielä milloinkaan nähnyt kaupallisessa liikenteessä yhdistelmää 3xDm12, vaikka tekniset mahdollisuudet siihen ovat olleet olemassa jo pitkään. Liekö niitä edes ajettu? Pm-Jns -välillä on ajettu yleensä aina yhdellä, joskus harvoin kahdella yksiköllä. Ahdasta on melkein aina. Haluaisitko sinä, Olli, matkustaa seisten yli kaksi tuntia kestävän \"taajama\"junamatkan? Dv12-vetoisia taajamajunia käytetään näillä seuduilla myös yleisesti vetokaluston siirtoon. Jos täytyy saada vaikkapa 3xDv12 siirretyksi Pm-Jns, kannattaako ne siirtää taajamajunan keulalla vai Vet-junana ja ajaa erikseen Dm12-kolmikko... ? :)
28.08.2006 19:47 MattiL Eipä taida vankkoja riittää viikonloppuisin kolmen kokoonpanoiksi, ellei tilata uusia tai ajeta osaa sinisillä. Pari yksilöä lienee kiertäen aina huollossa, viidellä muulla viikonloppuosuudella kaksi yksilöä kullakin ja Jns-Pmk aikataulut vaatii kaksi runkoa a kaksi vaunua. Ja tällöin kaikki 16 olisivat jo käytössä.
30.08.2006 07:02 Hyvis Superstarin kanssa olen varovaisesti samaa mieltä. Tänne etusivulle tulevia juttua voisi rajoittaa lähinnä tiedotusluontoisiin asioihin. Tämänkaltaisiin Normaali/jokapäiväiseen liikenteeseen kalustomuutokseen ja niissä nähtyihin muutokseen liittyvät asiat voisi liittää johonkin aiheeseen liittyvään kuvakommenttiin. Niitä kommentteja kun useat lukevat \"uusimmat kommentit\" -listauksen perusteella.
30.08.2006 07:04 Hyvis Ja lisäideana, kuten truman tuolla aiemmin havainnoijan kuvanneen tapahtuman, olisihan tämän voinut laittaa tuonne kuviin ja sinne sitten tämän viestiketjun. Ehkä?