Heinäkuu 2006

Havainto

26.07.2006 17:28

Tämä on ainakin sanan varsinaisessa merkityksessä havainto radan varrelta: matkustin tänään eräällä IC-junalla Helsingistä Tampereelle ja ostin kärrymyyjältä kahvikupin ja sämpylän. Tuotepaketti maksoi 5,90 EUR, jolloin minun oli pakko kommentoida asiaa sanomalla myyjälle "Tämähän maksaa saman verran kuin pizza.". Tähän myyjä totesi ykskantaan "No siinä tapauksessa herra on hyvä ja menee pizzalle!". Asiakaspalvelun taso oli ainakin viimeisen päälle tikissään... :-)

Lähettäjä: Mikko Nyman

Kommentit

26.07.2006 19:52 Arto Oliskoha ollu pien vihjaus kysynnän ja tarjonnan lain olemassa olosta..
26.07.2006 21:08 Lari Nylund Wanha juttuhan menee, että asiakas on aina oikeassa. Toki tämä jokaisen asiakaspalvelussa työskentelevän pitäisi aina muistaa. Välillä kuitenkin saattaa asiakaspalvelijakin sanoa jotain, mitä ei oikeasti asiakkaalle pitäisi sanoa - ihmisiä kuin mekin vain olemme. Hinnoittelusta kuitenkin vastaa aina joku muu kuin tuo asiakaspalvelija, joten useasti päivän aikana kuultuna Mikon sanoma kommentti saattaa alkaa vain tuntumaan samalta laululta... Siitäkään huolimatta ei pitäisi provosoitua, vaikka juttu saattaa kertojasta olla hauska. Kuinka paljon oikeasti arvelet nakkikioskin myyjää naurattavan \"jätetään muillekin\"-tyyppiset vastaukset \"tuleeko kaikki mausteet\"-kysymykseen?
26.07.2006 21:20 joht. Nyman En tiiä nakkikiskan myyjistä, mutta ainakin tuolle päivän \"episodille\" saatiin koko osaston voimasta naurut, jotka kohdistuivat tähän kyseiseen myyjään... Lisäksi tuleeko kaikki mausteet-tyyppiset vedot ovat sen verran moneen kymmeneen tuhanteen kertaan käytettyjä, ettei niitä enää edes kehtaa kokeilla. Pizza-vertaus oli ainakin muun suusta ekaa kertaa lähtenyt. Myös semmosta olen kokeillut viime aikoina, että jos soitan 118:iin ja asiakaspalvelija kysyy \"otatko numeron, vai yhdistänkö suoraan?\". Jos vastaan, että \"en ota numeroa\", niin as.palvelija menee sen vekommentti=En tiiä nakkikiskan myyjistä, mutta ainakin tuolle päivän \"episodille\" saatiin koko osaston voimasta naurut, jotka kohdistuivat tähän kyseiseen myyjään... Lisäksi tuleeko kaikki mausteet-tyyppiset vedot ovat sen verran moneen kymmeneen tuhanteen kertaan käytettyjä, ettei niitä enää edes kehtaa kokeilla. Pizza-vertaus oli ainakin muun suusta ekaa kertaa lähtenyt. Myös semmosta olen kokeillut viime aikoina, että jos soitan 118:iin ja asiakaspalvelija kysyy \"otatko numeron, vai yhdistänkö suoraan?\". Jos vastaan, että \"en ota numeroa\", niin as.palvelija menee sen verran pahasti shokkiin, ettei se tiedä miten päin se oikein olisi ja mitä sanoisi.
26.07.2006 23:07 Arto En kyllä ite ole lentämässä persiilleni vielä tuollaisesta hinnasta, vaan jätän ehkä kaupat tekemättä! Se kai on tyhmä joka maksaa eikä se joka pyytää...vai mite se meni? Puhelinmyyjien kustannuksella on kiva kyllä pitää hauskaa!!
27.07.2006 00:25 Sakari Kestinen Arto kerroppas numeros, soitan sulle heti päivällä töistä >:D
28.07.2006 10:58 joht. Nyman Hmmm... Palveluammatissa toimiva ihminen... Onkohan tämän kyseisen myyjän työnantaja myös samaa mieltä asiasta, eli että \"kenenkään ei ole ketään pakko palvella, ellei halua\"? Veikkaisin asian olevan ennemminkin niin päin, että töissä ei ole pakko olla, ellei halua.