Toukokuu 2006

Havainto

01.05.2006 18:50

Vankalla Vakaasti Eteenpäin!

H 424 Haapamäeltä Tampereelle jäi tänään heti kättelyssä 50 min myöhään. Ensin 4405 + 4408 joutui odottamaan Haapamäessä Pohjanmaalaista 442:ta 13 min. Kun lopulta oltiin lähtövalmiita, alkoi ovijärjestelmä ilmoittaa viasta. Junalla ajettiin pari kertaa edestakaisin raiteella 405, sekä tehtiin täysresetointi, jonka jälkeen juna pääsi liikkeelle klo 13.04. (Aikataulun mukainen lähtöaika 12.17)
Rankan myöhästymisen takia vaihtoyhteys Helsinkiin siirtyi tunnilla IC2 174:stä IC 52:een. Vaikka matkustajille informoitiin ongelmasta ja sen seurauksesta vasta Haapamäeltä lähdön jälkeen, pisteet johtavalle kipparille runsaista ja mukavista kuulutuksista!

Lähettäjä: Eero Heinonen

Kommentit

01.05.2006 18:52 Oskari Väisänen Seurasin juuri tuota 442:sta Haapamäellä 442:sen lähtöön asti. Invanostimen kanssa tuntui olevan ongelmia.
01.05.2006 18:52 Oskari Väisänen Siis ensimmäisen numeron piti olla 424
01.05.2006 18:55 Eero Heinonen Se saattoi aiheuttaa ongelman, koska vika oli nimenomaan takimmaisessa yksikössä. Toinen ess-sun-taas ajelu saattoi johtua opastimen ohituksesta lähtöluvatta, koska lupia kyseltiin sen jälkeen uudelleen. Oletan, että luvat oli jo kerran annettu.
01.05.2006 21:01 Vek89 Ei siis Vankat olleet ainoita täällä, jotka jäivät myöhään. H493 jäi tosin teknisten ongelmien takia 35 minuuttia myöhään, kalustona oli 4410+4413. Syynä oli ilmeisesti se, että toinen yksiköistä ei kunnolla suostunut yhteistyöhön.
01.05.2006 21:02 Vek89 Ainiin, ja ilmeisesti 492:kin oli päivällä myöhässä, mutta se taas johtui lännen vaihtoyhteyksistä. Ei vielä silloin tekniikasta...
01.05.2006 21:27 joht. Nyman Tuo on jotenkin koomista, että viat fiksataan \"täysresetoinnilla\". Vankan jätesäiliön tyhjennyksen yhteydessä masiina varmaan pitää silloinkin käynnistää uudelleen; akku irti ja hengettömänä hetki, jonka jälkeen akku takaisin paikalleen ja mylly käyntiin ja viat ovat hetkeksi tipotiessään. Pikkuisen muistuttaa Nokian 9000-sarjan käyttöä moinen. Microsoftin tuotteisiin en tässä yhteydessä edes puutu.
01.05.2006 21:57 Tapani Kunnas Vankassa ei liene Linuksia?
01.05.2006 22:11 Ville Saarelainen Kukas pöllisi vikapäiväkirjat ja kertoisi, onko sarjakoneissa ollut enemmän vikoja kuin proto 4401:ssä joka pelasi kuin enkeli vuoden takaisissa koeajoissa? Onko tsekkiläisillä työmoraali pudonnut sen jälkeen kun eka yksilö todettiin hyväksi? Protossakin oli oviongelmia jo viime kesänä, esim. kerran Vnj-Pm matkustaessani Vihtarista lähtöä harjoiteltiin pariin otteeseen, kun ohjaamossa rupesi summeri varoittamaan oviongelmista ja jarrut meni päälle.
02.05.2006 15:44 Vek89 Ville, mietippä mitenkä koeajot 4401:llä toteutettiin. Lähdettiin tallista aamulla, ajeltiin päivä pitkin Suomea (lumituiskussakin?) ja illalla jälleen takaisin talliin. Mitenkä siinä sitten kylmäkäynnistys ym. ongelmat tulisi esiin? Samat oviongelmat ja itsejarrutukset kai niissä lienee edelleen olemassa.
02.05.2006 15:46 Vek89 Toki siis nyt tarkoitin talviominaisuuksia, kesällähän moisia ei liene haittana... Nuo muut onkelmat niitä sitten vaivaa kesälläkin.