Helmikuu 2006

Havainto

09.02.2006 04:38

Jos ette nähneet Historian huoneissa-sarjan avausta Helsingin r-asemasta ke-iltana,niin katsokaa ihmeessä uusinta pe 10.2 klo 16.30 TV1
16:30

Professori Matti Klinge opastaa meidät matkalle venäläiseen sotilassairaalaan, Suomen ensimmäisen jäätelökoneen luo ja presidentti Kallion viimeisiin hengenvetoihin.

Lähettäjä: Juha Paulavuo

Kommentit

09.02.2006 07:26 emppu Ihan hyvä ohjelma - kannattaa katsoa
09.02.2006 08:36 Timo J Lindqvist Hyvä oli, ja siinähän käsiteltiin rautateitä yleisemminkin, eikä vain asemarakennusta kuten olisi luullut.
09.02.2006 09:04 lauri-9 Tuli juuri Radio novan uutisissa, että VR Olisi halukas ostamaan viron rautatiet. Hinta olisi noin 200 milj. euroa. En tiennyt muutakaan paikkaa mihin tämän olisi kirjoittanut..
09.02.2006 09:58 Hirmasto Kannatetaan, lahden alittava pikarautatie yhteys Viroon olisi varmasti kova sana! Kaluston uusimiseen menisi tovi, mutta eihän sitä kaikkea historiaa heti pidäkkään tuhota..
09.02.2006 10:24 Ville Vehmaa Minä vastustan veronmaksajien rahojen tuhlaamista tappiolliseen tavaraliikenteeseen - ja vielä maamme rajojen ulkopuolella. Ei tuo kauppa mitään rautatietunnelia saisi aikaan. Ja melkeinpä ainoa asia, mitä EVR:ssä ei tarvitse uusia on kalusto.
09.02.2006 14:26 Arto Eipä VR ollut kiinnostunut Eestin rataverkon ostamisesta vaan ilmeisesti juuri kaluston ja liikenteen hankkimisesta niin ja tosta tavaraliikenteen kannattamattomuudesta voi olla monta näkökulmaa. Itse kyllä ihmettelen väitettä tavaraliikenteen kannattamattomuudesta henkilöliikenne taitaa monessa paikassa olla verovaroin tuettua mut mites tavaran kans on?
09.02.2006 15:50 Sami Lehonmaa No jos VR ostaa Viron rautatiet niin pitää uusia kalusto ja laiturit,jotka ovat kauhian korkealla.
09.02.2006 16:11 Ville Vehmaa Itse tavaraliikenne on kannattavaa, mutta sijoitetulle pääomalle ei varmasti saada suurta tuotta. Tuohon kauppaan sisältynee kaikki EVR:n veturit, ja niistä suuri osa taitaa olla käyttämättä, sillä liikenne on mennyt kilpailijalle, Spacecomille. Ja näin ollen en usko, että 200 miljoonan euron sijoitus tuottaa riittävästi pääomalle. Enemmin kannattaisi siirtää Suomesta dieselvetureita Viroon ja aloittaa liikenne ilman ostoksia, pääomaa tarvittaisiin paaaaljon vähemmän.
09.02.2006 16:13 Ville Vehmaa EVR:n kalustoa EI pidä uusia. Sehän on juuri uusittu! Laitureiden pitääkin olla korkeat, sillä kaikilla kolmella henkilöjunia ajavalla operaattorilla on korkealattiaista kalustoa. Ja VR ei ole kiinnostunut radan (ja laitureiden) ostamisesta vaan liikenteen ostamisesta.