Joulukuu 2004

Havainto

01.12.2004 15:15

Ratahallintokeskus lakkauttaa 9.1.2005 alkaen seuraavat liikennepaikat:

Amuri
Bomba
Huuhkajavaara (linjavaihde)
Keltti (linjavaihde)
Korvua
Koskenkylä (linjavaihde)
Kulus (linjavaihde)
Kurtti
Latu
Leino
Lippo
Niesa
Nivalan teollisuuskylä (linjavaihde)
Paltanen
Patuna (siirretty kuuluvaksi Loviisan satamaan)
Parkkima
Rautuvaara
Taivalkoski
Tornio-Pohjoinen
Wasalandia
Vääkiö
Äkäsjoki
__________

Seuraava liikennepaikka on avattu 3.7.2004:

Hakosilta (Hlt), Riihimäki?Lahti, km 119+540
(oikoradalla km 93+735)
__________

Seuraavat liikennepaikat on avattu 15.10.2004:

Torkkeli (Trk), Orivesi?Jyväskylä, km 240+000
Länkipohja (Läp), Orivesi?Jyväskylä, km 255+980
__________

RHK avaa 9.1.2005 alkaen seuraavan liikennepaikan:

Nastola (Nsl), Lahti?Kouvola, km 146+150.
Samalla matkustajajunien pysähdykset loppuvat Uudestakylästä ja siirtyvät Nastolaan.
__________

Imatran alueen liikennepaikat muutetaan 9.1.2005 alkaen seuraaviksi:

Imatra (Ima) km 326+542

Imatraan kuuluvat asemat ja ratapihat:
Imatra asema (Imr) km 323+977
Imatra tavara (Imt) km 326+542
Immola lyhenne (Im) km 332+554
Imatrankoski (Imk) km 331+267
Pelkola (Pa) km 335+672
Imatrankoski-raja säilyy ennallaan
__________

Seuraavien liikennepaikkojen sijainti muutetaan 9.1.2005 alkaen, luettelossa mainittu uusi sijainti:

Alholma/Alholmen km 532+570
Enonjärvi km 481+012
Haksi/Hax km 56+737 (lisätty samalla ruotsinkielinen nimi)
Hausjärvi km 86+210
Heinola km 167+607
Isokylä km 1062+829
Jyränkö km 165+774 (muutetaan linjavaihteeksi)
Kaulinranta km 963+350
Kilo km 13+035
Koivuhovi/Björkgård km 17+861
Kutemainen km 512+930
Köykkäri km 486+491
Lahnaslampi km 881+053
Mäkkylä km 9+511
Naarajärvi km 449+862
Niemenpää km 923+605
Porvoon keskusta/Borgå Centrum km 62+934
Rajaperkiö km 448+396
Raunio km 464+845
Rautakonttori km 28+967
Tavastila km 228+854
Tikkala km 592+461
Tuira km 755+510
Varanen km 499+986
Vaskiluoto/Vasklot km 496+490
Vuorten-Vuori km 576+687
Ykspihlaja/Yxpila km 555+428
Äänekoski km 424+515

Sijaintimuutokset johtuvat valtaosin menneiden vuosien aikana tehdyistä ratapihojen muutoksista (pidennyksistä, lyhennyksistä ja siirroista), joita ei ole tähän mennessä huomioitu liikennepaikkojen sijainnissa.

Lähettäjä: Teemu Vehkaoja

Kommentit